Trener fitness wyjaśnia, jak ćwiczyć w upale, nie szkodząc zdrowiu

Specjalnie dla SE trenerka fitness Elena Sobol doradzała, jak trenować w gorącym sezonie bez szkody dla zdrowia.

„Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, to unikać treningów ulicznych o wysokiej intensywności. Mogą powodować omdlenia. Konieczne jest także skrócenie czasu trwania zajęćzamiast godziny trenuj 40 minut” – wyjaśnił ekspert.

Ponadto specjalista zaleca zwracanie uwagi na odzież. Do uprawiania sportów w upale lepiej wybrać oddychające materiały. W ten sposób uchronisz się przed złym samopoczuciem i będziesz w stanie ukończyć cały program treningowy. Tego samego nie można powiedzieć o odzieży syntetycznej, w której ugotujesz się w ciągu 15 minut od rozpoczęcia treningu. Nie zapomnij o czapkach.

Między innymi do ćwiczeń na świeżym powietrzu w czasie upałów specjalista radzi wybrać wieczorny lub wcześniejszy poranek. I nie zapomnij pić wystarczającej ilości wody.

„Zabierz ze sobą większą butelkę wody. Ponieważ podczas upałów organizm staje się bardzo odwodniony, szybko się męczysz. A woda pomoże uzupełnić zapasy energii” – dodał Sobol.

Trener zaleca wybór roweru do treningu cardio na ulicy. Według niej wiatr czołowy ochłodzi ciało, co ułatwi znoszenie wysiłku fizycznego.

Rating
( No ratings yet )
Elite Strefa Kobiet