Jak prawidłowo jeść daktyle dla mężczyzn i kobiet, aby uzyskać maksymalne korzyści

Zdjęcie: z otwartych źródeł

Najważniejszą zasadą jest to, aby nie spożywać tych owoców w dużych ilościach po obfitym posiłku.

Daktyle to nie tylko smaczny przysmak, ale także cenny produkt zdrowotny. Daktyle są korzystne dla mężczyzn i kobiet ze względu na wysoką zawartość witamin i minerałów. Należy jednak pamiętać, że spożycie tego przysmaku powinno być kontrolowane – pisze RBC-Ukraina.

Kto nie powinien jeść daktyli?

Naukowcy od dawna udowodnili, że daktyle zawierają dużą ilość przeciwutleniaczy (chroniących organizm przed chorobami i starzeniem się) oraz innych korzystnych dla człowieka substancji: błonnika, białka, potasu, magnezu, manganu, witamin K, C, B6, miedzi, żelaza, itp.

Jednocześnie w niektórych przypadkach dietetycy nie zalecają spożywania tych suszonych owoców, aby nie zaszkodzić zdrowiu i unikać:

  • problemy żołądkowe – nadmiar błonnika lub fruktozy w organizmie może prowadzić do wzdęć, zaparć i zaburzeń żołądkowo-jelitowych
  • reakcje alergiczne – alkohol cukrowy obecny w daktylach (sorbitol) może powodować biegunkę lub inne reakcje alergiczne w organizmie
  • ataki astmy – niektóre reakcje alergiczne organizmu mogą wywoływać astmę
  • wysypki skórne – siarczyny (które mają działanie przeciwutleniające i przeciwdrobnoustrojowe), a także pleśń i niebezpieczny nalot woskowy (występujący na niektórych suszonych owocach), mogą powodować wysypki na ludzkiej skórze
  • Zwiększona zawartość cukru – bogata w glukozę, fruktozę i sacharozę, daktyle są bogate w kalorie i mogą negatywnie wpływać na osoby chore na cukrzycę
  • przyrost masy ciała – duża ilość błonnika, wysoka kaloryczność i gęstość energetyczna daktyli mogą znacząco wpływać na wagę
  • próchnica – daktyle są potężnym źródłem fluoru, który jest dobry dla zębów, a jednocześnie są bogate w cukier i węglowodany, które mogą powodować próchnicę

Podsumowując powyższe, nie należy spożywać daktyli (szczególnie w dużych ilościach) osobom, które:

  • cierpi na zespół jelita drażliwego
  • jesteś uczulony (lub podatny na alergie)
  • mieć kamicę moczową
  • mieć cukrzycę
  • mają nadwagę
  • mieć próchnicę
  • cierpieć na regularne bóle głowy

Kiedy lepiej jeść daktyle rano czy wieczorem?

Według wielu dietetyków „idealna dawka” daktyli może wynosić 5-7 owoców dziennie (nie więcej niż 10).

Ta porcja pomoże utrzymać normalny stan zdrowia i nie spowoduje zaostrzenia ani rozwoju nowych chorób.

Możesz jeść daktyle:

  • na śniadaniu
  • jako południowa przekąska
  • jak późna przekąska
  • przed treningiem (30-50 minut przed aktywnością fizyczną)
  • kiedy poczujesz głód

Jakie choroby leczą daktyle?

Znajdujące się w daktylach flawonoidy i kwas fenolowy mogą ograniczać lub prawie całkowicie zapobiegać przewlekłym procesom zapalnym.

Suszone owoce szybko przywracają energię i ożywiają organizm, działają przeciwkrwotocznie (zapobiegają łatwemu krwawieniu), a także mają właściwości przeciwnowotworowe, przeciwwrzodowe, przeciwdrobnoustrojowe i immunomodulujące.

Karotenoidy (naturalne pigmenty organiczne wytwarzane przez bakterie, grzyby, algi i rośliny), błonnik i fenol są zdrowe dla serca i mogą pomóc:

  1. w profilaktyce chorób układu krążenia
  2. w regulacji układu odpornościowego

Regularne spożywanie niewielkich ilości daktyli może usprawnić procesy trawienne (normalizować pracę jelit), zmniejszyć ryzyko chorób tkanki kostnej (w tym osteoporozy), poprawić funkcjonowanie układu nerwowego, stan skóry, paznokci i włosów, a także szybko zaspokoić głód i złagodzić zgagę.

Wyniki badań przeprowadzonych wśród rodzących kobiet wskazują również, że owoce drzewa daktylowego ułatwiają proces naturalnego porodu.

Kiedy lepiej jeść daktyle przed czy po posiłku?

Wielu badaczy twierdzi, że najkorzystniejsze jest jedzenie daktyli rano na pusty żołądek. Pomaga to naładować organizm energią i nie przeciążać go „pomocniczym” jedzeniem.

Jednocześnie nikt nie zabrania spożywania daktyli w połączeniu z innymi „lekkimi” potrawami, dodawania ich do deserów, robienia z nich przekąsek czy po prostu delektowania się suszonymi owocami z mlekiem.

Najważniejszą zasadą jest to, aby nie spożywać tych owoców w dużych ilościach po obfitym posiłku. Może to prowadzić do uczucia przejadania się i dyskomfortu.

Rating
( No ratings yet )
Elite Strefa Kobiet