Jak zwiększyć poziom hormonów szczęścia: najprostsze sposoby

Zdjęcie: z otwartych źródeł

Produkcja endorfin, serotoniny i oksytocyny jest w dużym stopniu zależna od naszego codziennego życia.

Hormony szczęścia są nam potrzebne, abyśmy doświadczyli radości życia i energii. Są to oksytocyna, endorfina, serotonina, dopamina. Bez wystarczającej ilości tych hormonów czujemy się zmęczeni, rozdrażnieni i nie mamy ochoty na nic. RBC-Ukraina opowiada, jak można zwiększyć poziom hormonów szczęścia, podając link do filmu doktora Jurija Gaboretsa na Instagramie.

Specjalista wyjaśnia, że ​​w stanach przewlekłego stresu należy najpierw wytłumić hormony stresu – jest to kortyzol. Pomogą w tym ćwiczenia mięśni – przysiady, praca fizyczna, chodzenie.

Produkcja endorfin, serotoniny i oksytocyny jest w dużym stopniu zależna od naszego codziennego życia. Lekarz wymienił, co pomoże w produkcji tych hormonów w normalnych ilościach:

  • Zdrowy sen
  • Spacery na łonie natury przy słonecznej pogodzie
  • Rób to co kochasz
  • Przytulanie rodziny
  • Mieć zwierzaka
  • Uśmiech
  • Czyń dobro innym i nie oczekuj wdzięczności
  • Jedz gorzką czekoladę
  • Rób dla siebie małe przyjemności
  • Kup coś, czego pragniesz od dawna – coś do jedzenia lub inną rzecz

Lekarz radzi również, aby nie tracić panowania nad bliskimi i nauczyć się przełączać przełącznik.

„Szczęście jest w naszych oczach. Jeśli samemu trudno jest sobie poradzić ze stresem, warto udać się do psychologa lub psychiatry. Czasem pomogą leki przeciwdepresyjne, ale powinien je przepisać lekarz, bo trzeba je wtedy odstawić pod kontrolą aby nie spadło libido. Masz czas, aby zmienić swoje życie tak, aby ci się podobało” – zauważa Jurij Gaborets.

Rating
( No ratings yet )
Elite Strefa Kobiet