Przechytrzyć bezsenność: cztery naturalne sposoby na szybkie zaśnięcie i zdrowy sen

Zdjęcie: z otwartych źródeł

Ostatnio wielu z nas ma problemy ze snem.

Pomysł rozpoczęcia zażywania tabletek nasennych w celu pozbycia się bezsenności może wydawać się kuszący tylko na pierwszy rzut oka. A zanim zaczniesz brać takie leki, warto wypróbować naturalne środki, które czasami są nie mniej skuteczne na bezsenność. Womans World opowiada, czym są te produkty

Suszone wiśnie przeciwko wczesnemu wzrostowi

Jeśli budzisz się przed wschodem słońca, a potem masz trudności z ponownym zaśnięciem, zanim włączy się budzik, spróbuj zjeść przekąskę suszonych wiśni przed snem lub wypij cierpki sok wiśniowy po kolacji. Naukowcy z Louisiana State University twierdzą, że melatonina zawarta w owocach pomaga spać o 1 godzinę i 24 minuty dłużej.

Sok jabłkowy na częste przebudzenia

Alergie jesienne mogą utrudniać oddychanie w nocy, powodując miniprzebudzenia, które powodują brak snu, słaby sen i zmęczenie. W takim przypadku wypij szklankę czystego soku jabłkowego przed pójściem spać. Zawarte w nim polifenole hamują uwalnianie histaminy w organizmie, co powoduje nadmierną reakcję na alergeny. Znacząco zmniejsza kichanie, obrzęk błony śluzowej nosa i wydzielinę z nosa.

Ashwagandha na szybkie zasypianie

Badanie opublikowane w Sleep Medicine sugeruje, że osoby, które przyjmowały od 250 do 300 mg rośliny ashwagandha dwa razy dziennie, były w stanie zasnąć o 20 minut szybciej i nadal miały 49 minut nieprzerwanego snu. Roślina pomaga złagodzić stres i zasnąć.

Olejek pomarańczowy na głęboki sen

Spryskaj poduszkę olejkiem pomarańczowym. Badanie przeprowadzone w 2021 roku wykazało, że zapachy cytrusów promują głębszy sen. Chociaż pomarańcza jest często gorsza od lawendy pod względem „sennych” właściwości, jest bardzo przydatna do poprawy snu; zawarty w niej limonen pomaga przywrócić komunikację między gruczołami, które zakłócają sen podczas stresu.

Rating
( No ratings yet )
Elite Strefa Kobiet