Lekarz powiedział mi, czy można przyspieszyć metabolizm. Dwa ważne kroki

Zdjęcie: z otwartych źródeł

Metabolizm można regulować i przyspieszać.

Zjawisko spowolnienia metabolicznego często daje się odczuć, gdy wzrasta wydajność pracy mięśni przy obciążeniach o małej intensywności. Oznacza to, że osoba spala mniej energii niż zwykle podczas chodzenia lub wykonywania innej pracy o niskiej intensywności.

RBC-Ukraina podpowiada, jak przyspieszyć metabolizm, w nawiązaniu do dietetyka Olega Shvetsa.

Co musisz wiedzieć o metabolizmie

Bezpiecznik ten powstał w trakcie ewolucji, chroniąc ludzi przed głodem. Pomaga oszczędzać energię, ale jednocześnie uniemożliwia utratę wagi i utrzymanie wyniku.

Utracie masy ciała towarzyszy spadek TEC (całkowitego wydatku energetycznego organizmu). Aby przeciwdziałać temu efektowi, należy zwiększyć aktywną aktywność mięśni, aby wydatkować więcej energii. Ważne jest również, aby spróbować zwiększyć masę mięśniową, ponieważ więcej mięśni będzie wykonywać bardziej intensywną pracę.

Metabolizm można regulować i przyspieszać. Tym, co ulega najłatwiejszym zmianom i nad czym mamy największą kontrolę w naszym organizmie, jest EPA (wydatek energetyczny podczas aktywności fizycznej).

Mięśnie potrzebują siły anabolicznej – bodźca do naprawy i budowy masy mięśniowej. Pochodzi ze spożywania zdrowych źródeł białka, takich jak chudy kurczak, ryby, wołowina i jaja, a także produkty pełnoziarniste, fasola, orzechy, tofu i produkty mleczne.

Osoby starsze powyżej 60. roku życia potrzebują więcej białka do budowy masy mięśniowej niż osoby młode.

Jak przyspieszyć metabolizm

Naturalny proces starzenia się organizmu prowadzi do sarkopenii (utraty masy mięśniowej). Powoduje to, że mięśnie tracą zdolność wykorzystywania białek i aminokwasów do naprawy uszkodzonych tkanek. Badania pokazują, że osoby starsze powinny spożywać od 1,2 do 1,5 grama białka na kilogram masy ciała dziennie, natomiast osoby młodsze – 0,8 grama na kilogram masy ciała.

Otyłość często jest spowodowana spożywaniem dużych ilości ultraprzetworzonej żywności, co prowadzi do przyrostu masy ciała. Utrata wagi poprzez dietę, ćwiczenia i leki działa, ale tej utracie wagi towarzyszy również zmniejszenie TEC (całkowitego wydatku energetycznego organizmu).

Podczas odchudzania przede wszystkim traci się masę tłuszczową. W zależności od spożycia białka i ćwiczeń fizycznych, 20-50% całkowitej utraty wagi to utrata mięśni. Zatem diety wysokobiałkowe i ćwiczenia oporowe mogą być korzystne w zachowaniu masy mięśniowej i przeciwdziałaniu spadkowi VEO poprzez utrzymanie wydatku energetycznego.

U osób starszych dodatkowym czynnikiem jest brak zdolności mięśni do wykorzystywania białka jako środka anabolicznego do ochrony masy mięśniowej, co oznacza, że ​​do tego potrzebna jest większa ilość białka.

Kiedy ludzie tracą na wadze, muszą jeść białko i wykonywać ćwiczenia oporowe, aby przyspieszyć metabolizm.

Ważne jest, aby w swoim planie treningowym uwzględnić trening siłowy i cardio. Jeśli samodzielne wykonywanie ćwiczeń sprawia Ci trudność, idź na siłownię.

Najlepszym i najzdrowszym sposobem na utrzymanie wysokiego metabolizmu jest spożywanie zdrowych, chudych białek i aktywność fizyczna. Zalecamy 30-60 minut umiarkowanej lub intensywnej aktywności fizycznej przynajmniej 5 razy w tygodniu. A także 20 minut treningu siłowego z ciężarkami w celu wzmocnienia ramion, nóg i tułowia 2-3 razy w tygodniu.

Rating
( No ratings yet )
Elite Strefa Kobiet