Trener fitness podpowiada, jak zmusić się do ćwiczeń

W ekskluzywnej rozmowie z SE trenerka fitness Elena Sobol podzieliła się lifehackami, które pomogą Ci nabrać sił i wreszcie ruszyć na trening.

„Pierwszą rzeczą do zrobienia jest określenie celu. Może być inaczej: schudnąć 10 kg, ujędrnić ciało, zwiększyć wytrzymałość. Następnie trzeźwo oceń swój harmonogram pracy i planuj treningi w dogodnym dla Ciebie momencie. Kup odpowiednią odzież i buty sportowe, nową torbę, bidon, a poczujesz, że jesteś gotowy na nowy etap w życiu – wyjaśniła ekspertka.

Ważne jest, aby początkujący sportowcy zrozumieli, że osiągnięcie rezultatów w krótkim czasie jest po prostu niemożliwe. W osiąganiu celów ważna jest dyscyplina i czas. Trzeba uzbroić się w cierpliwość i nie rezygnować z treningów, jeśli nie widać efektów.

„Ważne jest, aby ułożyć kompetentny plan treningowy, który będzie uwzględniał Twoją sprawność fizyczną, wiek, choroby przewlekłe i przeciwwskazania. Dlatego nowicjuszom w świecie fitness radzę najpierw skontaktować się z trenerem i trenować pod jego okiem przynajmniej przez kilka miesięcy. Poza tym płatne zajęcia już są świetną motywacją – dodał specjalista.

Sobol poradził także, aby na początku podróży zrobić zdjęcia przed i po oraz dokonać pomiarów. Lepiej powtórzyć je po trzech miesiącach treningu, aby pierwszy efekt był zauważalny.

Rating
( No ratings yet )
Elite Strefa Kobiet