Ujawniono 10 najzdrowszych pokarmów zawierających tłuszcze: można je jeść codziennie

Zdjęcie: z otwartych źródeł

Dzięki temu pokarmowi szybko schudniesz i poprawisz metabolizm.

Nie wszystkie rodzaje tłuszczu są niezdrowe. Są pokarmy zawierające wielonienasycone kwasy tłuszczowe, bez których nasz organizm nie może się obejść. Przecież odgrywają kluczową rolę w zdrowiu serca, mózgu, jelit, tkanki kostnej i układu odpornościowego.

Podpowiadamy, które produkty zawierają zdrowe tłuszcze i które zdecydowanie powinny znaleźć się w Twojej codziennej diecie.

Które 10 produktów spożywczych zawiera zdrowe tłuszcze:

  • Oliwa z oliwek. Więcej korzyści z pierwszego produktu tłoczonego na zimno; olej ten zawiera szereg przeciwutleniaczy i ponad trzydzieści polifenoli. Oliwa z oliwek jest bardzo dobra dla serca, utrzymania prawidłowej wagi, a także dla siły mięśnia sercowego i naczyń krwionośnych. Badania amerykańskich naukowców wykazały, że regularne spożywanie produktu zmniejsza ryzyko cukrzycy i otyłości o 22%.
  • Migdałowy. Orzech ten aktywuje mózg i wspomaga funkcjonowanie układu nerwowego. Powinien ją spożywać każdy, kto boryka się z problemami bezsenności, chronicznego zmęczenia i słabej koncentracji. Migdały obniżają również „zły” cholesterol i zapobiegają chorobom serca. Dla osób będących na diecie jest to produkt nieoceniony. Orzech może zmniejszyć masę ciała i spalić złogi tłuszczu w talii.
  • Olejek migdałowy. Dzięki wyższej zawartości tłuszczów jednonienasyconych produkt jest dwukrotnie zdrowszy od migdałów. Jest także doskonałym źródłem witaminy E, która może zapobiegać przedwczesnemu starzeniu się.
  • Mleko organiczne. Produkt ten zawiera najwięcej białka i wapnia, które są budulcem naszego organizmu. Naukowcy zauważają, że mleko organiczne jest znacznie zdrowsze od zwykłego mleka, ponieważ krowy hodowane są na specjalnie zbilansowanej paszy na bazie traw.
  • Awokado jest doskonałym pomocnikiem w procesie szybkiej utraty wagi. Ponadto metoda ta jest niezwykle korzystna dla zdrowia. Ponieważ owoc zawiera wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które organizm może pozyskać wyłącznie z pożywienia. Są one bardzo potrzebne dla zdrowia serca, wątroby, pęcherzyka żółciowego i centralnego układu nerwowego.
  • Nasiona lnu. Zawiera także kwasy omega-3, które redukują stany zapalne w organizmie i niszczą wolne rodniki wywołujące nowotwory. Siemię lniane obniża „zły” cholesterol i wspomaga zdrowie serca i oczu. Powinien ją spożywać każdy, kto ma problemy ze stawami i kośćmi.
  • Orzechy włoskie. Ten produkt jest niezbędny dla osób starszych. Ponieważ orzechy włoskie, ze względu na zawartość kwasu linolenowego, mogą zapobiegać chorobie Alzheimera i demencji.
  • Łosoś. Lekarze zalecają spożywanie tłustych ryb z Morza Czerwonego co najmniej trzy razy w tygodniu. Ponieważ jest bogaty w wielonienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy i minerały. Dlatego jest bardzo przydatny dla naszego zdrowia.
  • Tuńczyk. Ryby zawierają najwięcej kwasów omega-3, dzięki czemu mogą zapobiegać chorobom serca, cukrzycy typu II i otyłości. Tuńczyk może znacznie zmniejszyć częstość występowania niektórych rodzajów nowotworów i stanów zapalnych w organizmie. Ryby charakteryzują się również wysoką zawartością witaminy D, która jest bardzo ważna dla wzmocnienia układu odpornościowego.
  • Jajka. Lekarze zalecają spożywanie jajek na śniadanie, ponieważ są one w stanie dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych i nie powodują przyrostu kilogramów. Jajka są również dobre dla ostrości wzroku, siły naczyń i zdrowia całego ciała.
Rating
( No ratings yet )
Elite Strefa Kobiet