Dietetyk powiedział nam, co zrobić, jeśli zaczniesz o wszystkim zapominać: poprawi to pracę mózgu

Zdjęcie: z otwartych źródeł

Aby zawsze pamiętać o wszystkich swoich obietnicach i czynach, należy zwracać uwagę na swoją dietę i suplementy poprawiające pracę mózgu.

Aby poprawić swoją pamięć, warto włączyć do swojej diety zdrową żywność. Istnieją produkty, które pomogą Twojemu mózgowi pracować szybciej, a jednocześnie mniej się męczyć. Poinformowała o tym RBC-Ukraine, powołując się na stronę Instagram dietetyka Very Kurin.

Jak poprawić pracę mózgu

Aby zawsze pamiętać o wszystkich swoich obietnicach i czynach, należy zwracać uwagę na swoją dietę i suplementy poprawiające pracę mózgu.

Według dietetyka 16% całkowitej masy mózgu to tłuszcz.

Dlatego najlepszym pożywieniem dla mózgu są tłuszcze (orzechy, Omega-3, gorzka czekolada i ryby morskie).

Jak wspierać pracę mózgu

Aby wspomóc pracę mózgu, warto dodać do swojej diety następujące suplementy:

  • Kwasy tłuszczowe omega-3 poprawiają wydajność poznawczą mózgu
  • Fosfolipidy są niezbędne do syntezy i funkcjonowania błon komórkowych
  • Fosfatydyloseryna jest z nich najbardziej aktywna, zapewniająca plastyczność mózgu, zdolność koncentracji i logicznego myślenia.
  • Ashwagandha – pomaga redukować powstawanie płytek amyloidowych i radzić sobie ze stresem
  • Bacopa – pomaga przywrócić funkcję cholinergiczną, jednego z kluczowych układów neuroprzekaźników mózgu
  • Grzywa lwa – w celu zwiększenia poziomu czynników wzrostu nerwów
  • Q10 – spowalnia związane z wiekiem starzenie się mózgu, wspomaga pracę mitochondriów
  • PQQ – niezbędny mózgowi do zwiększenia liczby mitochondriów i odpowiada za pamięć krótkotrwałą
  • Magnez – wzmacnia synapsy – kontakty nerwowe. Zmniejsza także poziom hormonu stresu, kortyzolu, co z kolei negatywnie wpływa na pracę mózgu.

Pokarmy poprawiające pamięć i zdrowie mózgu

Ważne, aby w codziennej diecie przynajmniej jeden z tych produktów znalazł się:

  1. Awokado zawiera zdrowe tłuszcze jednonienasycone, które pomagają zapobiegać chorobom naczyniowym i dostarczają energii mózgowi.
  2. Brokuły – to warzywo zawiera związki takie jak sulforafan, który zmniejsza stany zapalne i poprawia zdrowie mózgu
  3. Jagody zawierają flawonoidy, które działają neuroprotekcyjnie, zwiększają neuroplastyczność i mózgowy przepływ krwi
  4. Tłusta ryba – zawiera kwasy tłuszczowe omega-3. Te niezbędne tłuszcze są niezbędne dla utrzymania zdrowia mózgu
  5. Kurkuma zawiera kurkuminę, która ma działanie przeciwzapalne, a także kilka mechanizmów wspierających zdrowie mózgu
  6. Imbir jest silnym środkiem przeciwzapalnym, który poprawia funkcje poznawcze
Rating
( No ratings yet )
Elite Strefa Kobiet