Ekspert wyjaśniła korzyści płynące z jogi dla kobiet w ciąży i po niej

Certyfikowany Trener Jogi Katya Guru powiedziała SE, jakie są korzyści z jogi dla kobiet w ciąży i po porodzie. „Joga jest niezwykle korzystna dla kobiet w ciąży, a także po ciąży. Ćwiczenia i techniki oddechowe zmniejszają stres i niepokój oraz poprawiają elastyczność i równowagę. To ostatnie jest szczególnie istotne, gdy rośnie brzuch i zmienia się środek ciężkości ciała” – wyjaśniła specjalistka.

Według Katya Guru w oczekiwaniu na dziecko wiele ćwiczeń fizycznych jest zabronionych. „Joga, ze względu na swój nietraumatyczny charakter, pozostaje prawie jedynym sposobem na utrzymanie napięcia mięśniowego w czasie ciąży. Jednocześnie wzmocnienie mięśni miednicy pomaga przyspieszyć proces porodu i zapobiec uszkodzeniu tkanek. Joga zmniejsza także bóle pleców w okresie aktywnego wzrostu płodu, poprawia jakość snu i zmniejsza ból podczas skurczów” – zauważyła trenerka.

Jeśli chodzi o okres poporodowy, pozytywne skutki jogi są identyczne. Ponadto joga pomaga szybko przywrócić napięcie mięśniowe, przywrócić elastyczność, zapobiec rozwojowi depresji poporodowej, utrzymać zdrowie psychiczne młodej matki oraz przywrócić dobre zdrowie i poczucie własnej wartości. „Najważniejsze, aby zajęcia jogi w czasie ciąży i po niej były uzgodnione z lekarzem prowadzącym i prowadzone pod okiem doświadczonego instruktora, według specjalnego programu” – podsumowała Katya Guru.

Wcześniej my powiedziałjak przygotować się do ciąży po 35-40 latach.

Mamy listę mailingową! Co tydzień wraz z jednym z naszych ekspertów zapraszamy Cię do podjęcia „zdrowego” wyzwania: wypróbuj nowy zdrowy nawyk lub porzuć zły. Subskrybujaby dowiedzieć się więcej przydatnych informacji o tym, jak dbać o siebie i stawać się lepszym każdego dnia!

Rating
( No ratings yet )
Elite Strefa Kobiet