Czy mrożone warzywa są zdrowe? Lekarz postawił kropkę nad „i”.

Zdjęcie: z otwartych źródeł

Warzywa te są na ogół tańsze niż warzywa świeże i mają dłuższy okres przydatności do spożycia

Mrożone warzywa często można przygotować przy minimalnym wysiłku, co czyni je szybką i wygodną alternatywą dla świeżych warzyw. Ale czy są przydatne?

RBC-Ukraina odpowiada na to pytanie linkiem do wpisu na Instagramie pediatry Darii Własenko.

Czy mrożone warzywa są zdrowe?

Warzywa te są na ogół tańsze niż świeże warzywa i mają dłuższy okres przydatności do spożycia, dzięki czemu możesz w pełni wykorzystać swój zakup. Co więcej, są dostępne przez cały rok, co oznacza, że ​​możesz cieszyć się ulubionymi warzywami bez względu na porę roku.

Jeśli zamierzasz szybko zużyć produkt, dobrym wyborem będzie świeży. Aby jednak zmniejszyć ryzyko zepsucia się i powstania odpadów, zamrożenie jest bezpiecznym wyborem.

Dodanie mrożonych warzyw do diety to łatwy sposób na zwiększenie spożycia ważnych składników odżywczych, w tym błonnika, przeciwutleniaczy, witamin i minerałów. Ponadto badania pokazują, że zwiększenie spożycia warzyw może wiązać się z niższym ryzykiem chorób, takich jak choroby serca, nowotwory, cukrzyca typu 2 i tym podobne.

Wartość odżywcza

Ponieważ warzywa są zwykle zamrażane bezpośrednio po zbiorze, zachowują wiele składników odżywczych.

W rzeczywistości jedno z badań wykazało, że blanszowanie i zamrażanie warzyw przez okres do 2 miesięcy nie zmieniło znacząco ich zawartości fitochemicznej. Jednak inne badania sugerują, że zamrażanie może mieć różny wpływ na wartość niektórych warzyw i poszczególnych składników odżywczych.

Na przykład jedno badanie wykazało, że mrożone brokuły zawierają więcej ryboflawiny niż świeże brokuły, podczas gdy mrożony groszek zawiera mniej tej witaminy.

W badaniu z 2017 r. opublikowanym w Journal of Food Composition and Analysis zbadano skład składników odżywczych świeżych, świeżo konserwowanych i mrożonych owoców i warzyw.

Aby symulować typowe wzorce przechowywania owoców i warzyw w ciągu 5 dni od zakupu, do badania włączono świeże warzywa.

Na podstawie danych zebranych na przestrzeni dwóch lat naukowcy odkryli, że założenie, że świeża żywność ma znacznie większą wartość odżywczą w porównaniu do żywności mrożonej, jest błędne.

Dane wykazały, że świeże produkty przechowywane w lodówce tracą z czasem witaminy.

Rating
( No ratings yet )
Elite Strefa Kobiet