Ekspert fitness wymienia 3 skuteczne ćwiczenia łagodzące napięcie pleców

Trener fitness i autor bloga osobistego o zdrowym trybie życia Anna Egorowa Powiedziała SE konkretnie, że istnieją trzy ćwiczenia, które pomogą złagodzić dyskomfort pleców po ciężkim dniu.

Pierwsze ćwiczenie nazywa się „Kot”, delikatnie rozciąga kręgosłup, wzmacnia mięśnie brzucha, poprawia krążenie krwi i pomaga złagodzić napięcie w tułowiu, ramionach i szyi. Aby to wykonać, stań na czworakach, dłonie bezpośrednio pod ramionami, łokcie wyprostowane przez całe ćwiczenie. „Podczas wdechu rozluźnij brzuch, spójrz w górę i delikatnie zegnij kręgosłup. Wyobraź sobie, że próbujesz sięgnąć kością ogonową do tyłu głowy. Podczas wydechu pochyl brodę do klatki piersiowej, napnij mięśnie brzucha i maksymalnie zaokrąglij plecy” – wyjaśnił specjalista. Z zewnątrz ruchy te przypominają przeciąganie się kota po śnie. Musisz wykonać 6-10 powtórzeń.

Drugie ćwiczenie polega na pochylaniu się, opierając się o ścianę. Przydaje się do odkrywania stawy barkowe, które się męczą i stają się twarde z powodu długiego pracując przy komputerze. Stań dwa kroki od ściany, stopy rozstawione na szerokość bioder. „Pochyl się do przodu, oprzyj dłonie o ścianę i rozciągnij plecy, poczuj napięcie mięśni. Spróbuj pochylić się jak najniżej, aby lepiej rozciągnąć ramiona. Jednocześnie ważne jest, aby nogi i plecy były proste – ciało powinno tworzyć kąt 90°” – podkreśliła Anna Egorova. Musisz pozostać w tej pozycji przez 40-60 sekund. Ćwiczenie może być statyczne lub z kołysaniem, co pogłębia rozciąganie. Wykonaj 10 powtórzeń.

Trzecie ćwiczenie nazywa się Pozycją Dziecka. Rozciąga i wydłuża kręgosłup, pośladki i ścięgna podkolanowe, a także pomaga odciążyć napięcie w dolnej części pleców i szyi. Aby to wykonać, usiądź na goleniach, tak aby duże palce stóp dotykały się, a pięty rozsuń na boki. „Pochyl się i wyciągnij ręce przed siebie. Delikatnie przesuń się do przodu, aż czoło dotknie podłogi. Zrelaksuj się w tej pozycji przez 3 minuty i oddychaj głęboko. Następnie przyjmij pozycję wyjściową i powtórz ćwiczenie jeszcze 4–6 razy” – podsumował ekspert fitness.

Wcześniej Anna Egorova o imieniu 5 zasad zdrowych pleców i pięknej postawy.

Mamy kanał Zen „Styl życia” o prawidłowym odżywianiu, kondycji, wysokiej jakości wypoczynku i rozrywce. Zapisz się, aby dowiedzieć się więcej przydatnych informacji o tym, jak zadbać o siebie i stawać się lepszym każdego dnia!

Rating
( No ratings yet )
Elite Strefa Kobiet