Ujawniono 15 najlepszych owoców i warzyw na odchudzanie

Zdjęcie: z otwartych źródeł

Jedzenie większej ilości warzyw i owoców pomoże osiągnąć rezultaty odchudzania.

Owoce i warzywa są źródłem energii zawierającym wiele witamin, minerałów, błonnika, przeciwutleniaczy i innych składników odżywczych niezbędnych do dobrego zdrowia i długowieczności.

Ich korzyści zdrowotne obejmują zmniejszone ryzyko chorób przewlekłych (takich jak choroby serca, cukrzyca i otyłość), poprawę zdrowia jelit i układu trawiennego, zmniejszenie stanu zapalnego, zwiększenie energii i zdrową kontrolę wagi, pisze Eatthis. Jeśli chcesz schudnąć, dodanie do diety większej ilości warzyw i owoców nie podlega negocjacjom. Badanie przeprowadzone w 2020 roku wykazało, że kobiety, które zwiększyły spożycie całych owoców i warzyw, osiągnęły zdrową, długoterminową utratę wagi, a także były w stanie lepiej kontrolować wielkość porcji i spowolnić tempo jedzenia.

Jednak przy tak dużej liczbie owoców i warzyw do wyboru może być trudno zdecydować, które z nich są najlepsze do utraty wagi. Dietetyk Trista Best odpowiedziała na to pytanie.

1. Jagody

W szczególności jagody wiążą się z najmniejszym przyrostem masy ciała i zmniejszonym ryzykiem otyłości i cukrzycy typu 2. „Jagody to niskokaloryczny pokarm bogaty w błonnik, który może pomóc w utracie wagi, pomagając poczuć się sytym i usatysfakcjonowanym po jedzeniu. Jagody są również dobrym źródłem przeciwutleniaczy i innych składników odżywczych ważnych dla ogólnego stanu zdrowia” – wyjaśnił Best. .

2. Warzywa krzyżowe

Warzywa kapustne, takie jak brokuły, kalafior, brukselka czy zwykła kapusta, są kopalniami składników odżywczych i zapewniają szereg korzyści zdrowotnych. Jest to również doskonały pokarm odchudzający, ponieważ ma niską zawartość kalorii i wysoką zawartość błonnika i składników odżywczych.

3. Awokado

Chociaż awokado jest bogate w kalorie ze względu na wysoką zawartość tłuszczu, jest fantastycznym pożywieniem, które pomoże Ci osiągnąć cele związane z utratą wagi. Według badań, w których wzięło udział ponad 55 tysięcy osób, jedzenie awokado zmniejsza ryzyko nadwagi lub otyłości o 15% u osób jedzących dużo awokado i o 7% u osób jedzących mało awokado w porównaniu do osób, które go nie spożywają. w ogóle tego nie jeść?

„Chociaż awokado ma wysoką zawartość tłuszczu, większość z nich to tłuszcze jednonienasycone, które są uważane za zdrowe. Zwiększenie spożycia tłuszczów jednonienasyconych może pomóc zmniejszyć masę ciała i obwód talii” – powiedział Best.

4. Ziemniaki

Ziemniaki często cieszą się złą opinią, ponieważ zawierają dużo węglowodanów i nie sprzyjają odchudzaniu. Jednak to niesłuszne założenie nie jest prawdą. Ziemniaki są bogate w składniki odżywcze, zdrowe węglowodany i błonnik.

5. Ogórek

Ogórki to zdrowa przekąska wspomagająca odchudzanie. Zawierające 96% wody i 45 kalorii ogórki zapewniają nawodnienie. Są także doskonałym źródłem przeciwutleniaczy i witamin, które mogą poprawić ogólny stan zdrowia i pomóc w zrzuceniu zbędnych kilogramów.

6. Arbuz

Jedzenie arbuza może zmniejszyć masę ciała, ciśnienie krwi i stosunek talii do bioder. Dzieje się tak dlatego, że wysoka zawartość wody zapewnia poczucie sytości, a naturalny cukier zapewnia przyjemną słodycz bez dodatkowych kalorii.

7. Seler

Seler jest podstawą diety osób dbających o wagę ze względu na niską zawartość kalorii i wysoką zawartość wody. To chrupiące warzywo jest uważane za pokarm o „ujemnej kaloryczności”, co oznacza, że ​​jego strawienie wymaga więcej energii, niż dodaje.

8. Brzoskwinie

Naturalna słodycz tego owocu stanowi zdrowszą alternatywę dla słodkich przekąsek. Jedna brzoskwinia zawiera 63 kalorie, 2 gramy błonnika oraz witaminy i przeciwutleniacze, które poprawiają zdrowie i samopoczucie, jednocześnie pomagając ograniczyć głód.

9. Cukinia

Cukinia wraz ze skórką dodaje błonnika, poprawia trawienie i zwiększa uczucie sytości. Są doskonałym wyborem w przypadku zdrowego kontrolowania wagi.

10. Szpinak

Błonnik zawarty w szpinaku zwiększa objętość posiłku, co według badania z 2023 r. może sprzyjać utracie wagi poprzez zwiększenie uczucia sytości, zmniejszenie apetytu i zmniejszenie spożycia kalorii.

11. Cytrusy

Pomarańcze, grejpfruty, cytryny i limonki to jedne z najlepszych owoców na odchudzanie.

„Grejpfrut może pomóc w utracie wagi, ponieważ ma stosunkowo niską zawartość kalorii i dużo błonnika, dzięki czemu po jedzeniu czujesz się pełny i usatysfakcjonowany. Grejpfrut zawiera również związek zwany naringeniną, który ma działanie przeciw otyłości” – stwierdził dietetyk.

12. Kantalupa

Wysoka zawartość wody w tym melonie sprzyja nawodnieniu, a zawartość błonnika pomaga zwiększyć uczucie sytości. Ponadto ostatnie badania sugerują, że melon może wspierać układ odpornościowy, dostarczając zdrową dawkę witamin A i C.

13. Papaja

Niskokaloryczna i bogata w błonnik papaja zwiększa uczucie sytości i wspomaga trawienie. Ponadto papaja jest bogatym źródłem witamin i enzymów, takich jak papaina, które wspomagają zdrowy metabolizm – silnik spalający kalorie w organizmie.

14. Rzodkiewka

Rzodkiewki bogate w błonnik i ubogie w węglowodany mogą zwiększyć uczucie sytości bez dodawania nadmiernych kalorii.

15. Śliwki

To zdrowsza alternatywa dla słodkich przekąsek. Zawartość błonnika pomaga poprawić trawienie i zwiększyć uczucie sytości, zapobiegając przejadaniu się. Jednocześnie doskonale obniżają poziom „złego” cholesterolu.

Rating
( No ratings yet )
Elite Strefa Kobiet