10 bezsensownych nawyków, które po cichu „wysysają” całą Twoją energię i wyczerpują Cię

Zdjęcie: z otwartych źródeł

Niewielka część Twojej uwagi pozostaje skupiona na niedokończonym zadaniu.

Istnieją nawyki, które dosłownie „wysysają” energię, pozostawiając człowieka bez energii na cały dzień. Zwykle niezauważone wkraczają do harmonogramu dnia, jednak niosą ze sobą katastrofalne skutki. Donosi o tym Huffpost.

Psychologowie nazwali codzienne nawyki, które pochłaniają dużo siły i energii i prowadzą do wyczerpania.

Oglądanie programów telewizyjnych wywołujących emocje

Oglądanie tego typu programów telewizyjnych może prowadzić do wyczerpania psychicznego, czyli tymczasowego wyobrażenia sobie, że doświadczasz tych samych uczuć i wydarzeń, co określona postać.

Jednak w nadmiernych ilościach długotrwałe emocje o dużej intensywności mogą prowadzić do stanu zwiększonego pobudzenia i nadmiernego podniecenia. Wymagany jest wówczas dodatkowy wysiłek umysłowy, aby stłumić te sygnały poprzez strategie regulacji emocjonalnej. Dotyczy to zarówno emocji pozytywnych, jak i negatywnych, ponieważ aktywują one podobne procesy w mózgu.

Długie przerwy między posiłkami

Organizm czerpie energię z pożywienia, które jemy. Dietetyk Caroline Lacey stwierdziła, że ​​każdy makroskładnik – białka, węglowodany i tłuszcze – dostarcza energii.

Nasza rezerwa energii wystarcza na od trzech do sześciu godzin, więc zbyt długi okres bez jedzenia uruchamia mechanizmy biologiczne i psychologiczne, które uruchamiają nasz popęd do jedzenia. A to może prowadzić do silnego pragnienia przetworzonych węglowodanów, czyli pokarmów o wysokim ładunku glikemicznym.

Praca przy nieumytym biurku

Praca w zagraconym otoczeniu może zwiększyć rozproszenie uwagi i nieuwagę. W efekcie zadania trwają dłużej i wymagają od Ciebie większej koncentracji i energii.

Planowanie

Tworząc harmonogram z wyprzedzeniem, masz pewność, że przeznaczysz czas na wykonanie zadania, nie zapominając o niczym. Ale jeśli zostanie to zrobione w nadmiarze, może pozostawić ci zbyt mało miejsca na „elastyczność” i zmusić cię do życia w przyszłości.

Ciągłe przytłoczenie pełnym kalendarzem obowiązków może prowadzić do zwiększonego lęku przed oczekiwaniem i negatywnie wpływać na pamięć roboczą i szybkość przetwarzania.

Zbyt wiele otwartych kart w przeglądarce

Neurolog Ran Mafi powiedział, że przełączanie z karty na kartę daje fałszywe wrażenie, że wykonujesz niesamowitą ilość pracy.

Ale nie zmieniasz całkowicie tego, co próbujesz efektywnie konsumować. Stąd zmęczenie psychiczne.

Odbieranie połączeń

Rozmowy telefoniczne mogą być wyczerpujące. Dzieje się tak dlatego, że układ nerwowy nie tylko musi jednym kliknięciem zmienić zadanie, ale stara się postrzegać rozmowę bez mimiki i mowy ciała, co powoduje, że mózg pracuje aktywniej.

Ponadto po zakończeniu połączenia odzyskanie pełnej uwagi może zająć więcej niż 20 minut.

Rozpocznij nowe zadanie, nie kończąc poprzedniego

Brak czasu i ciągłe przerwy sprawiają, że musisz odłożyć na bok niedokończone zadania, aby zająć się czymś pilnym, co pojawiło się lub powinno być priorytetem.

Niewielka część Twojej uwagi pozostaje skupiona na niedokończonym zadaniu. Kiedy tak się czujesz, Twój mózg pracuje na pełnych obrotach, myśląc o zadaniu, nad którym aktualnie pracujesz, a także o poprzednim.

Ciamajda

Zła postawa może wyczerpać energię, ponieważ zwiększa nacisk na mięśnie, stawy i więzadła.

Aby to zrekompensować, organizm musi wydać więcej energii, co prowadzi do zmęczenia.

Oddychaj płytko

Kiedy dana osoba ma dużo myśli, ma tendencję do nieprawidłowego oddychania. Płytkie oddychanie zmniejsza ilość tlenu otrzymywaną przez organizm oraz ilość, jaką krew może transportować do naszych narządów i komórek w celu optymalnego funkcjonowania.

Nie wyłączaj świateł w nocy

Ekspozycja na jasne światło w nocy sygnalizuje mózgowi, że nadal trwa dzień. To z kolei hamuje uwalnianie przez mózg melatoniny, hormonu sprzyjającego zasypianiu. Może to zakłócić cykl snu i czuwania i prowadzić do bezsenności, złej jakości snu i zmęczenia.

Kiedy zachodzi słońce, skorzystaj z okazji, aby wpłynąć na swój rytm dobowy i przyciemnić lub wyłączyć światła.

Rating
( No ratings yet )
Elite Strefa Kobiet